سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کربلایی جواد مقدم شب دوم محرم 92 – خادم الرضا قم

[ پنج شنبه 92/8/16 ] [ 5:12 عصر ] [ مسافر ]

نظر

کربلایی جواد مقدم-ایام مسلیمه 92 شب دوم

[ پنج شنبه 92/8/16 ] [ 5:10 عصر ] [ مسافر ]

نظر

ماجرای نامه انیشتین به آیةالله بروجردی

آلبرت اینشتین در رساله­ پایانی عمر خود با عنوان دی ارکلرونگ، یعنی بیانیه، که در سال 1954 (1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می­ دهد و آن را کامل­ترین و معقول­ترین دین می­ داند.

 این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه­ اینشتین با آیت­ الله العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده­ شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

 به گزارش جهان جهان اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج ­البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه­ مجلسی که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می ­شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی ­شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده ­اند.

 از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می­ کند که هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می­ خورد و آن ظرف واژگون می­ شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می­ گردند مشاهده می­ کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه­ "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می­ نویسد....

همچنین اینشتین در این رساله "معاد جمسانی" را از راه فیزیکی اثبات می­ کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون = عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی "معاد جسمانی" را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" می­ داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.

اینیشتین در این کتاب همواره از آیت­ الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"...یاد کرده است.

000/000/3 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک برخی از اعضاء شرکت­ های اتومبیل بنز و فورد و .. از یک عتیقه­ دار یهودی بوده و دست خط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ­ای چک شده و تأیید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است.



[ پنج شنبه 92/8/16 ] [ 4:58 عصر ] [ مسافر ]

نظر

دارد می آید محرم

یک کاروان دل به سویت
تو رهروی سوی فردا
دارد می آید محرم
ماه پر از یاد مولا

دارد می آید محرم
ماه مساجد، تکایا
ماه غم و اشک و ماتم
بر غربت ابن زهرا

دارد می آید محرم
ماه همیشه سیه پوش
ماهی که هر انقلابی
از یاد آن گشته پرجوش

دارد می آید محرم
ماه وفا قدر عباس
ماه شکوه و حماسه
و قله ی عقل و احساس

دارد می آید محرم
ماه حسین و علمدار
هیهات از هرچه ذلت
از زندگانی چو مردار

هیهات از هرچه بیعت
با هر یزید زمانه
از مسلک اهل کوفه
از اشک بی پشتوانه

دارد می آید محرم
و کربلا کل دنیاست
شمر و اباالفضل و هانی
نقش من و تو همین هاست

باید که خود را بیابیم
ما در کدامین سپاهیم؟
یا در عمل اهل حقیم
یا آنکه اهل تباهیم


[ دوشنبه 92/8/13 ] [ 9:19 عصر ] [ مسافر ]

نظر

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانههای جهان/خشم صهیونیستها از سخنا

 

  مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، با بیان تحلیلی مهم از ریشه های دشمنی استکبار با ملت ایران ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان پرتلاش مذاکرات جاری تأکید کردند: سوابق عملکرد امریکا نشان می‌دهد موضوع هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای ادامه دشمنی با ایران است. لبخند فریب گرانه دشمن کسی را دچار خطا نکند. اگر از مذاکرات نتیجه گرفته شود چه بهتر، اگر نه اثبات این توصیه مکرر است که برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشته باشیم.

سخنان مقام معظم رهبری بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان داشت که برخی از این بازتاب‌ها به شرح زیر است:

شبکه الجزیره در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد که «رهبر عالی ایران از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند».

این شبکه در گزارش خود به بخش‌هایی از  سخنان رهبری اشاره کرد که فرموده بودند گرچه به مذاکرات خوشبین نیستند اما از این مذاکرات حمایت می‌کنند.

در این گزارش آمده است که رهبر عالی ایران در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 تصریح کرد: هیچ کس نباید تیم مذاکره‌کننده ما را سازشگر بنامد. من درباره مذاکرات خوشبین نیستم اما لطف خدا ما چیزی از دست نمی‌دهیم.

شبکه «سی ان ان» نیز اینگونه به بازتاب سخنان رهبری پرداخت که رهبر عالی ایران درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای خوشبین نیست و در ادامه اینگونه گزارش خود را گسترش داد که از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند اما چندان خوشبین نیست.

خبرگزاری فرانسه نیز بازتاب مشابهی داشت و برحمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

این خبرگزاری سپس به بخش‌هایی از سخنان رهبری درباره نیت آمریکا اشاره کرد و به نقل از آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشت: آمریکایی‌ها از یک طرف لبخند می‌زنند و برای مذاکرات اشتیاق دارند و از طرف دیگر خیلی سریع می‌گویند که تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد. ما نمی‌توانیم به یک دشمن خندان اعتماد کنیم.

خبرگزاری فرانسه سپس ادامه داد: در حالی که رهبر ایران این سخنان را ایراد می‌کرد، دانشجویان شعار «مرگ بر آمریکا» سرمی‌دادند.

خبرگزاری رویترز بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را برجسته کرد و در تیتری نوشت: «خامنه‌ای به افراط‌گرایان ایران گفت که مذاکرات هسته‌ای را تضعیف نکنند.»

این خبرگزاری انگلیسی در متن گزارش خود اینگونه آغاز کرد که رهبر عالی ایران روز یکشنبه حمایت محکمی از تلاش‌ رئیس‌جمهور خود برای مذاکرات هسته‌ای کرد و به افراط‌گرایان هشدار داد که حسن روحانی را به مصالحه با دشمن قدیمی ایران یعنی آمریکا متهم نکنند.

رویترز سپس تحلیل خود را ارائه داد و گزارش کرد که اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای به حفاظت از روحانی که به دنبال صمیمی کردن روابط با غرب است در مقابل اتهامات نرم بودن در مقابل آمریکا کمک می‌کند.

رسانه‌های صهیونیست آرام ننشستند و از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره رژیم صهیونیستی به خشم آمدند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز» اسرائیل خشم خود را با این عنوان بیان کرد که رهبر عالی ایران اسرائیل را یک رژیم حرام زاده خواند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه اینگونه بازتاب سخنان آیت‌الله خامنه‌ای را منعکس کرد که رهبر عالی ایران در حالی که حمایت خود از مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرد، اسرائیل را یک رژیم حرام‌زاده خواند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز اینگونه عنوان کرد که خامنه‌ای در نمایش حمایت از روحانی در خصوص تضعیف دیپلماسی در قبال برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد.

این روزنامه سپس اینگونه ادامه داد که رهبر عالی ایران در پیامی که افراط‌گرایان را خطاب قرار داده بود، تصریح کرد که هیچ‌کس نباید تیم مذاکره کننده ما را سازشگر خطاب کند.

انتهای پیام/ص

 



[ یکشنبه 92/8/12 ] [ 7:39 عصر ] [ مسافر ]

نظر

عملیات در طلائیه

عملیات به سختی دنبال می‌شد و فقط غیرت بچه‌ها بود که کار را جلو می‌برد. منحنی‌زن‌های عراق منطقه را شخم می‌زدند و وجب به وجب خمپاره‌ای بر زمین می‌نشست و رزمنده‌ای بر زمین می‌افتاد. در آن سختی کار، شهید میثمی گفت: 

«هر کس در طلائیه ایستاد، اگر در کربلا هم بود می‌ایستاد»

طلائیه

  ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/8/12 ] [ 7:11 عصر ] [ مسافر ]

نظر

دانلود دکلمه ی به طاها به یاسین 2 با صدای علی فانی

دانلود دکلمه ی به طاها به یاسین 2 با صدای علی فانی

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/8/7 ] [ 8:12 عصر ] [ مسافر ]

نظر

داستان پیرمرد – بسیار زیبا

پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می کرد . او می خواست مزرعه سیب زمینی اش راشخم بزند اما این کار خیلی سختی بود .تنها پسرش که می توانست به او کمک کند در زندان بود پیرمرد نامه ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد
پسرعزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم من نمی خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشکلات من حل می شد من می دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می زدی

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/8/6 ] [ 7:15 عصر ] [ مسافر ]

نظر

داستان مورچه و عسل

مورچه ای در پی جمع کردن دانه های جو از راهی می گذشت

و نزدیک کندوی عسل رسید. از بوی عسل دهانش آب افتاد

ولی کندو بر بالای سنگی قرار داشت و هر چه سعی کرد

از دیواره سنگی بالا رود و به کندو برسد نشد .

دست و پایش لیز می خورد و می افتاد ...

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/8/6 ] [ 7:11 عصر ] [ مسافر ]

نظر

عرضه فایل pdf همه کتاب های استاد شهید مطهری

بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه pdf  همه آثار استاد مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است. لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل pdf کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی می توان موارد زیر را برشمرد:

- تطبیق کامل نسخه pdf کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها

- درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب

- حجم پایین اغلب فایل ها

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/8/5 ] [ 4:10 عصر ] [ مسافر ]

نظر